Skip to main content

नमस्कार हजुर......

सुजन दाहाल

करिव सत्तरी बर्षका एक पढालेखा वृद्ध व्यक्तिले आफूलाई भेट्दा नमस्कार नगरेको भनेर छिमेकीकोमा गएर उसका बुबा आमालाई असन्तुष्टि पोखे । तपाँइको छोरोले मलाई नमस्कार गरेन । नमस्कार गर्न सिकाएको छैन ? म यत्रो विद्धान सवैले गाँउभरी भेट्ने वित्तिकै नमस्कार गर्छन ।

यो तरिका ठिक भएन अलि संस्कार सिकाउन पर्छ नि भन्दै बाउ आमालाई समेत गाली गरे । त्यस्तै कतिपय कार्यालयहरुमा हाकिमलाई नमस्कार नगर्दा कारवाही गर्ने, सरुवा गर्ने र जागिर समेत च्याट पारिदिएका कयौ उदाहरणहरु छन् । यसबाट के बुझिन्छ भने मानिस नमस्कारको भोको हुन्छ, नमस्कारको अतृप्त प्यासमा हुन्छ ।

मनोबैज्ञानिक रुपमा नमस्कार मार्फत आत्मसम्मानको भिग माग्छ । वरपर कतिपय त्यस्ता मान्छेहरु हुन्छन कि मलाई नमस्कार गर्छ कि गदैन भनेर यसो धारे परेर हेर्दै नमस्कार फर्काउन हात उचाल्न तम्मतयार भएर बसेका हुन्छन् । नमस्कार गरो भने त्यो जत्तिको भला्दमी र असल त गाँउमा अरु कोही छैन भनेर महिमा गाउँछन् । नमस्कार गरेन भने त्यो काम नलाग्ने, राम्रो छैन आदी आदी भन्छन् । नमस्कारले मान्छेको सम्पूर्ण कुरा र व्यवहारको मूल्याड्ढन गर्छन् ।
 
मानिसका नमस्कार गर्ने विभिन्न स्टाइल हुन्छन । दुई हात जोडी औला आकाशतिर फर्काएर छातीनेर हात राखेर, एक हात यसो छातीमा लगे जस्तो गरेर, दुवै हात जोडे पनि घाटीको दाँया वा बाँया लगेर खुकुरी स्टाइलमा, दुवै हात यसो माथि उठाउछन् र छातीमा लगेर औलाले ठोक्काउछन् अर्थात् एक्साभेटर स्टाइलमा, निधारमा दुवै बुढी औलाले छुहाएर दुवै हात जोडी, भूइ सोरेर, हावा सोरेर, एक हातले निधारमा हातका औला लगेर ठोकेर, दाहिने हातलाई देव्रे हातले समातेर आँखी भौ मा दाहिने हातको मात्र स्पर्स गराएर, दुवै हात जोडेर मुखमा लगि नाकलाई छुवाएर नमस्कार गर्छन भने कतिपयले हातको गतिविधि वेगर हात नजोडी मुखले मात्र नमस्कार भन्छन । नमस्कार फर्काउने पनि सवैको आ–आफ्नै स्टाइल हुन्छ । कोही हात यसो उचाले जस्तो गरेर नमस्ते भन्छन् । कोही ए....नमस्ते नमस्ते भन्छन् । कोही लामो लेध्रो तानेर नमस्कार भन्छन । नमस्कार खुवाउने र खाने स्टाइल व्यक्ति पिच्छे फरक फरक हुन्छ भने कतिपय जातजाती अनुसार पनि फरक फरक हुने गर्दछ ।

नमस्कार सामान्यतया दुई तरिकाले व्यक्त गरिन्छ । एक भित्री मनबाट नै दोस्रो बाहिरी रुपबाट मात्र । आफ्नु मनले खाएको अति नै सम्मान योग्य मान्छेलाई भित्रैबाट ह्दयदेखि नै नमस्कार गरिन्छ भने अर्को रिस उठेकै मान्छे किन नहोस जम्का भेट भई हालेमा नमस्कार गर्दिउ न त भनेर झारो टार्न बाहिरी रुपबाट गरिन्छ । नमस्कार आदरका साथ सानाले ठूलालाई गर्ने चिज हो । नमस्कार हरेक दिन पहिलो भेटमा गर्ने गरिन्छ । अर्थात् दिनमा एक पटक मात्र गरिन्छ । बारम्वार एकै व्यक्तिलाई गरिदैन । नमस्कार प्रेमपूर्वक आफु भन्दा ठूलालाई आदर अभिव्यक्त गर्ने माध्यम पनि हो । तर कसैले पनि सामान्यतया समाजले बनाइ दिएको गरिव, असहाय, अशक्त र निमुखालाई नमस्कार गरिहाल्दैनन । नमस्कार गर्दा नमस्कारकर्ता पनि बायस भएको पाइन्छ । अर्थात् नमस्कार पनि विभेदकारी हुने गर्दछ । 

     नमस्कार एक अत्यन्त शक्तिशाली तत्व हो । कोही पनि मानिसलाई भेट्ना साथ नमस्कार भन्यो भने उ नमस्कारकर्ता प्रति नरम भाव राख्दछ । कृतज्ञ बन्दछ । आभारी हुन्छ । कुनै कार्यालय वा सार्वजनिक स्थलमा जाँदा नमस्कार हजुर भन्यो भने गतिलो र भलाद्मीको उपमा पाइन्छ अन्यथा सन्काहा र काम नलाग्नेको पगरी गुताउदछन् । नमस्कारले नहुने काम पनि चाँडो गराँउदछ । नमस्कार गुलियो तत्व रहेछ जसले मानिसलाई ललिपपको काम गर्दछ । नमस्कार गर्ने वित्तिकै मानिस उ प्रति नजिक भए जस्तो भाव व्यक्त गर्छ । चिने पनि नचिने पनि खुसीले भित्र भित्रै गदगद् हसन्छ र भन्छ आराम हुनुहुन्छ ?

विद्धान मास्लोका अनुसार आधारभूत आवश्यकता प्राप्त गरे पश्चात मानिस आत्मसम्मानका लागि कार्य गर्दछ । नमस्कारमा पनि आत्मसम्मान, स्वाभिमान र अस्तित्व जोडिएको छ । सवैलाई नमस्कार खाई रहन मन लाग्छ । तर सवैले नमस्कार त पाउदैनन् । जति धेरै मानिसले नमस्कार गरे उसलाई उति नै धेरै ठूलो मान्छे भएको महसुुस हुने गर्दछ । हाम्रो समाजले नमस्कारलाई इज्जत प्रतिष्ठासंग जोडेर हेरेको छ । दुई व्यक्ति वीचको प्रेममय मिलन नमस्कारले गराँउछ । नमस्कारले समाजका मानिसहरुका वीचमा एकता र मित्रताको भावना अभिव्यक्त गर्दछ । नमस्कारले मानिस मानिसका वीचमा भावनात्मक एकताका लागि पुलको काम गर्दछ । 

सीधा तरिकाले नमस्कार कर्सिव मात्र हो चाकरी होइन भनेर बुझ्दा राम्रो हुन्छ । नमस्कारका सकारात्मक पक्षहरु नै धेरै छन् । तर अहिले आएर नमस्कार चाप्लुसी र चाकडीको कडी भएको छ । नमस्कारको सदुपयोग आवश्यक छ तर चाकरीमा दुरुपयोग भै रहेको छ । कुनै राजनैतिक दलको नेतालाई उसका भजनमण्डलीहरुले झुकेर दुवै हात जोडी नमस्कार गर्छन । नमस्तक भएर नमस्कार गर्छन् । लम्पसार परेर नमस्कार गर्छन । सामान्य कर्सिव मेन्टेन गर्नु राम्रै हो तर ज्यान फालेर नमस्कारमा अमुल्य समय खेर फाल्नु राम्रो हाईन । नमस्कार गर्ने नगर्ने मानिसको व्यक्तिगत स्वन्त्रता हो । नमस्कार खान रहर गर्ने पात्रले आफ्नो आचरण, व्यवहार र चरित्र राम्रो बनाउनु पर्छ र लोककल्याणकारी कार्य गर्दै जानु पर्दछ ।    

नमस्कार सामाजिक जिवनमा समाजले सिकाएको विशेष किसिमको व्यवहार हो । नमस्कारको आफ्नै मूल्य मान्यता र महत्व रहेको छ । यो आदिम काल देखि नै चलनमा आएको पाइन्छ । यसका विभिन्न प्रकारका अभ्यासहरु हुदै आएको देखिन्छ । यो मानिसको मानसिक, भावनात्मक, संवेगात्मक र मनोवैज्ञानिक विकास र समृद्धिसंग जोडिएको छ । सवैका घरमा केटाकेटी देखि नै नमस्कार गर्न  सिकाइएको हुन्छ । नमस्कार संस्कृति पुस्तान्त्तरण हुदै आजका मिति सम्म आइ पुगेको हो । नमस्कार स्वतः स्फूर्त हुनु पर्छ । कसैको करकापमा परी इच्छा विपरित नमस्कार गर्नु गराउनु हुदैन । नमस्कारले दुई व्यक्तिको प्रेममय मिलन गराउने काम गर्छ । नमस्कार संम्वाद सुरु गर्नु पूर्व गरिने क्रिया भएको हुदाँ सकारात्मक भावनाको विकास गराउदछ । नमस्कार शक्तिको प्रमुख स्रोत भएको हुदाँ नमस्कारबाट शक्ति समेत आर्जन गर्न सकिन्छ ।

यहाँ नमस्कार कार्यको विरोध गरेको होइन । भन्न के मात्र खोजिएको हो भने । नमस्कार आदर सम्मान व्यक्त गर्ने माध्यम बन्नु पर्छ चाकरी र चाप्लुसीका लागि हतियार बन्नु हुदैन । नमस्कार स्वार्थ पूर्तिको भाडो बन्न हुदैन । नमस्कारको मूल मर्म र भावना भन्दा बाहिर बहकिएर नमस्कारलाई विक्री गर्नु हुदैन । नमस्कारमा राजनीति गर्नु हुदैन । म ठूलो मान्छे हँु मलाई सवैले नमस्कार गर्नु पर्छ भन्ने घमण्ड गर्नु हुदैन । नमस्कार खोजेर र मागेर लिने वस्तु पनि होइन । कसैलाई हप्काएर र कुटेर नमस्कार पाइदैन । यो त अर्को व्यक्तिबाट प्राप्त गर्ने आदर हो । त्यसका लागि राम्रो र असल काम गर्नु पर्छ । अरुको मन जितेर मात्र नमस्कार पाइन्छ । समाजलाई हित हुने काम गर्नु पर्छ । सवैको कल्याण हुने कार्य गरियो भने सवैबाट नमस्कार स्वतः प्राप्त गर्न सकिन्छ । नमस्कार खाने र खुवाउने कुरा स्वार्थ र परिणामसंग जोडिएकाले त्यस भन्दा माथि उठेर नमस्कार संस्कृतिको विकास र संम्वर्दन गर्नु सवैको दायित्व हो ।  

Comments

Popular posts from this blog

गायक पशुपति शर्माको ‘लुटन सके लुट’ भन्दा दमदार अर्को गीत बजारमा । रगत नै उम्लिने गीत । सवैको जानकारीका लागि सेयर गर्नुहोला ।

०७, फाल्गुण, २०७५ । गायक पशुपति शर्माको ‘लुटन सके लुट’ भन्दा दमदार अर्को गीत बजारमा आएको छ । देशमा स्वाभिमानी भै बाँच्न गाह्रो परिरहेको समयमा यो गीतले हरेक नेपालीलाई जीवन र देशप्रति कसरी स्वाभिमानको महसुस गर्ने भन्ने संदेश दिएको छ । 

चाकरीले चलेको जीवन: देशको बर्तमान अवस्था / एक पटक अवश्य पढनुहोस् ।

सुजन दाहाल नेपालमा चाकरीलाई प्रथाको रुपमा विकास गरियो । चाकरी प्रथा थिएन भने धेरै नेपालीहरु भोक भोकै मर्थे होलान् । चाकरी गर्ने मामलामा नेपालीहरु धेरै प्रसिद्ध छन् । विश्वमै चिनिएका छन् । यहाँ चाकरी नगरी कुनै उपलब्धी हासिल गर्न सकिदैन भन्ने मनोविज्ञान छ । यो पनि सत्य हो कि चाकरी गरेन भने धेरैको मुखमा माड लाग्दैन ।  त्यस्तै यहाँ चाकरी गर्ने मात्र हैन चाकरी गराउनेको पनि ठूलो संख्या छ । हिन्दु धर्ममा पनि भगवान शिवका नन्दी भृगी थिए जो शिवलाई सधै चाकरी मात्र गर्थे भने भगवान शिव चाकरी खाएर आनन्द लिन्थे भन्ने तर्क चाकरी लिप्त भएकाहरुको मुखबाट सुनिन्छ । यस्तो धार्मिक मूल्य मान्यताका साथ हुर्किएका नेपालीले चाकरी प्रथालाई मलजल गर्दै गए ।  सम्वर्दन र प्रवर्दन गर्दै गए । हुकाउदै र बढाउदै गए र त्यसैको नसामा आज झुमिरहे ।     चाकरीमा रमाउने र चाकरी नै जीवन हो भन्ने एउटा ठूलो जमात हाम्रो समाजमा रहेको छ । यहाँ धेरै व्यक्तिको जीवन पद्धती नै चाकरी गर्ने भएको छ । त्यस्ता चाकरीबाजहरुको हाली मुहाली छ । सवै समाज त्यस्तैले क्याम्चर गरिसके भन्दा पनि अतियुक्ति नहोला । चाकरी गर्नेहरु कुनै एक दिन पनि च

एउटी केटिले मलाई हेरिरहन्छे गीतको भिडियो यूटुव मार्फत् सार्वजनिक

                                                      २३, पौष, बिराटनगर । गायक प्रवलदिप विश्वासको स्वरले सजिएको एउटी केटिले मलाई हेरिरहन्छे  बोलको गीतको भिडियो यूटुव मार्फत् सार्वजनिक भएको छ ।   स्टार एडभर्ट प्रा.लि.को ब्यानरमा बनेको उक्त गीतको भिडियोमा संजय मेहता, कुसुम देउजा, सुजन दाहाल र अनिष दाहालकोे अभिनय रहेको छ । उक्त गीतलाई प्रतिक श्रेष्ठले निर्देशन गरेका छन् भने गितको छायांकन जय कामतले गरेका हुन् । Video Link: https://www.youtube.com/watch?v=XWQjQdJW--Q

प्रमोद खरेलको ‘स्वाभिमानी बनी हामी’ राष्ट्रिय गीतको छायांकन सम्पन्न ।

२४, षौष, २०७५, बिराटनगर । पुजा मारियाको एल्बम जिवन साथीको ‘स्वाभिमानी बनी हामी’ बोलको राष्ट्रिय गीतको छायांकन सम्पन्न भएको छ । गायक प्रमोद खरेलको स्वरले सु–सज्जित  गीतको भिडियोमा सुजन दाहाल, रिजन ढकाल, संजय मेहता, अनिस दाहाल, जय कामत र राधा नेपाल लगायतको मुख्य भुमिका रहेको छ ।

‘निर्मला’ को घटनामा बन्ने भो एक घण्टाको चलचित्र ।

माघ, ०६ ।  चलचित्र ‘निर्मला’ को लागि विराटनगर र पथरी शनिश्चरेमा अडिसन मार्फत् वीस कलाकार छनौट गरिएको छ । अडिसनमा सयौको संख्यामा सहभागिता रहेको थियो । निर्मला चलचित्र एक शसक्त कथा बस्तुमा आधारित भएकाले अडिसन मार्फत् शसक्त कलाकारको खोजी गर्नु परेको कला निर्देशक संजय मेहताले बताए ।  देशमा विद्यमान यौन हिंसा र बलात्कारको बिषय लाई लिएर बन्न लागेको उक्त चलचित्र एक घण्टा समयवधिकोे हुने निर्माण पक्षले जानकारी दिएको छ । यस चलचित्रमा नारी भावना, सम्बेदना र त्यसबाट उत्पन्न आवेग र परिणामलाई कलात्मक र रोचक ढंगले उठाइएको कथाका लेखक सुजन दाहालले जानकारी दिए ।   सुशान्त रिजालको प्रस्तती रहेको उक्त चलचित्रका मुख्य कार्यकारी निर्मातामा वीरेन्द्र कुमार शाह रहेका छन् । कलाकारहरुको लागि आवश्यक तालिम र वर्कशप संचालन गर्ने र आगामी माघ २२ गते बाट सुटिंगमा जाने चलचित्रका निर्देशक सन्तोष कुमार बाँस्तोला “आशिक“ ले जानकारी दिए ।  

सयपत्रीको माला, नेता र कार्यकर्ता

सुजन दाहाल राजनैतिक दलका कार्यकर्ता नेता आउदै छन् भन्ने सुने भने ज्यान नै फालेर हातमा सयपत्री फुलको माला बोकेर एयरपोर्ट दर्गुछन् । नेताको जय जयकार गर्छन । कयौ कार्यकर्ताहरु नेताको चाकरी र भजन गाउनमा रमाउने गर्छन् । नेपालमा यस्ता कार्यकर्ता उत्पादन भएका छन् जो सधै नेताको हनुमान चालिसा मात्र गाई रहन्छन् । नेता पनि कस्ता छन् भने प्लेनबाट उत्रिदा उत्रिदै माला लाउन टाउको निहुयाउदै आउछन् । आफ्ना हनुमानहरुले सयपत्री फुलको माला ल्याएर लाइ दिएन भने रिसाउने गर्छन । एयरपोर्टमा नेता सयपत्री फुलको मालाले पुरिएका हुन्छन् । हनुमानहरु नेतालाई मालाले पुरेर ठूलै काम गरेको अनुभूति गर्छन । प्रजातन्त्रिक व्यवस्था आइ सक्दा पनि पञ्चायतकालिन मानसिकता, शैली र व्यवहार परिवर्तन हुन सकेको छैन । सवै भन्दा पहिला चर्चा गरौ नेताको । नेता त्यस्तो हुनु पर्र्छ जसलाई प्रेमले सम्मान साथ माला लगाउन पाइयोस । नेतालाई घाटी भरी माला लगाउदा गर्भले छाती फुलोस । तर दुर्भाग्य नेताहरु काममा केही लछारपाटो लाउदैनन । जनताको पिरमार्का बुझ्दैनन् । नेताले जनातालाई भजन गाउन मात्र सिकाएका छन् । आफुलाई फुलको माला पहि–याएर जय जयका

म विजी छु..........

                   सुजन दाहाल                                                                                                         श्रीमतीले श्रीमानलाई मायालु स्वरमा फोन गर्छिन कता होइसिन्छ रु श्रीमान् भने कुनै केटी संग डेटिङमा हुन्छ तर भन्छ म अफिस तिर छु अहिले विजी छु ल...........। एक व्यक्ति साथीलाई फोन गर्छ ...हेल्लो........ के गर्दै हो रु साथीचाहिले फोन उठाउछ तर ..हेल्लो........ म अहिले अलि विजी छु पछि कुरा गरौला नि । ए सुन न....पहिलो व्यक्तिले भन्दा भन्दै दोस्रो व्यक्तिले... फोन काटिदिन्छ....... । यी त केही उदाहरणका लागि प्रतिनिधी पात्र मात्र हुन् । .श्रीमान् र श्रीमतिका वीचका बोलिने झुट, प्रेमी र प्रेमिका वीचमा बोलिने झुट, साथी भाई तथा घर परिवारमा बोलिने झुट, कतिसम्म भने मान्छे एक ठाउमा छ म अर्कै ठाउमा छु भन्छ, एउटा काम गर्दै हुन्छ अर्कै काम गर्दैछु भन्छ , मजाले गफाडीको उपाधी पाउने गरी गफ चुटेर बसीरहेको हुन्छ म अहिले मिटिङमा विजी छु भन्छ, तास खेलेर बसीरहेको हुन्छ म ड्इटीमा छु भन्छ । अहिलेको मोवाइल संस्कृती यस ढंगको छ । पाइलै पिच्छे ढाट्ने र झुट बोल्ने । यसरी ईष्ट, मित्र

जव सूर्य अस्त तब नेपाल मस्त

सुजन दाहाल     जव सूर्य अस्त तब नेपाल मस्त भन्ने भनाइ जाड खानेलाई हेरेर बनाइएको होला । नेपालीलाई जाड खान बहाना मात्र चाहिन्छ । सानो तिनो घटनामा पनि रक्सी साथी बन्ने गर्छ । चाहे खुसी हुँदा होस वा दःुखी हुँदा होस रक्सी खाइ हाल्छन् । कसैले केही कमायो या गुमायो भने रक्सी खाई हाल्छन् । पिउनु छ जिन्दगीमा कुनै न कुनै बहाना चाहियो भन्छन् अनि दन्काइ हाल्छन् ।  रक्सीले परिवार विगार्छ । रक्सी श्रीमान् श्रीमति विचको भिलेन हो । यसरी रक्सी खाने पुरुषका श्रीमती र छोराछोरी पिडित छन् । श्रीमतीलाई ठगेर, ढाटेर र झुक्याएर रक्सी खान्छन्् । रक्सी खाने श्रीमान्को बानीले श्रीमतीले छाडेर जाने गरेको पनि देखिन्छ । बाउले रक्सी खायो भने छोराछोरीको पढाइ विग्रन्छ र छोरा छोरीले कुबाटो समात्छन् । छोरा छोरीले रक्सी खायो भने बाउ आमाको बैचैनी हुन्छ ।  ज्वाँइले रक्सी खायो भने छोरीको बिजोक हुन्छ । कतिपय पुरुषहरु रक्सी खाएर भूइमा खुट्टा नटेकिने गरी घरमा आयो अनि श्रीमति संग झगडा ग–यो । श्रीमति र छोराछोरी कुट्यो । भोलीपल्ट विहान उठेर पश्चाताप गरो अनि बेलुकी फेरी त्यही धन्दा ग–यो । महिलाको बाध्यता छ कि जस्ता श्रीम

शक्तिशाली बलात्कारी ।

सुजन दाहाल, हिंस्रक र सवेदनहिन पुरुषको आवेग र उत्तेजनाको कारण कयौ बालिका र महिला बलत्कारीको शिकार भै रहेका छन् । हामी कस्तो समाजको परिकल्पना गरिरहेका छौ ? के हामीले बनाउन खोजेको समृद्ध समाज यस्तै हो ? यस्ता ब्वासाहरुको बढ्दो अत्मविश्वासले गर्दा आदर्श र सम्भ समाज बन्न अवरोध खडा भै रहेको छ । बलत्कार त अहिले नेपाली समाजको सामाजिक र सांस्कृतिक व्यवहार जस्तो भयो । बलात्कार पुरुष प्रधान मानसिकताको उपच हो । कोपिला जस्ता बालिका हरेक दिन बलत्कृत भै मर्नु पर्ने कस्तो विडम्वना । हरेक दिन रेडियो तथा पत्रपत्रिकामा बलत्कारका खवर सुन्ने बानी परिसक्यौ । कयौ निर्मलाहरु यहाँ हरेक दिन बलत्कृत भै रहेका छन् । पिडामा छन् । दुःखमा छन् । वेदनामा छन् । चित्कार गर्दै आफ्नो सासको आहुती दिइरहेका छन् । प्रकृतिको सुन्दर सृष्टी हो नारी । के नारी भएर संसारमा जन्म लिए पछि यसरी नै मर्नु पर्ने हो जसरी निर्मला मरिन । पक्कै होइन । स्वाभिमानका साथ बाँच्न पाउनु सवैको अधिकार हो ।   संसारभर खुल्ला समाजमा पनि बलात्कार त हुन्छन तर यति निस्कृष्ट ढंगबाट हुदैनन । निर्मला पन्तको घटनाले बलात्कारी साच्चै तगडा र शक्तिशाली हु