Skip to main content

नेताले व्यापारी खेलाउछ कि व्यापारीले नेता ?

सुजन दाहाल

नेताले उद्योगी व्यापारी संग अगाल्लो मारेको र उद्योगी व्यापारीले नेतासंग अंगालो मारकोे प्रशस्त तस्विरहरु सामाजिक संजालमा हेर्न र देख्न पाइन्छ । भलै त्यस्ता तस्विर पवित्र हिसावले खिचिएका र राखिएका होलान् तर घैरै पटक नेता र व्यपारीको त्यस्तो क्रियाकलाप सामाजिक संजालमा हेरिरहदा हेर्नेकोे मनमा एक प्रकारको प्रश्न उब्जिने गर्छ । अखिर किन नेता र व्यपारी वीचको सम्वन्ध गहिरो छ त ? नेता र व्यापारी विचको सम्वन्ध स्वयम उनीहरुकै आचरण र व्यवहारका कारण घिरलाग्दो र स्वास्र्थी सम्वन्धको रुपमा नेपाली समाजमा स्थापित छ । नेता र व्यापारीको यस्तो घृणित सम्वन्धले देशमा कहिलै शुसासन हुदैन । नेताले व्यापारी र व्यापारीले नेता किन्ने प्रतिस्पर्धाको मारमा गरिव जनता परेका छन् ।  
      नेता बेगर व्यापारी र व्यापारी बेगर नेतालाई किन जीवन धान्न नसक्ने अवस्थामा पुगे ? यसको सहज र सजिलो उत्तर हो आथिक लेनदेन । नेता र ब्यापारी बीचको प्रेम भनेकै आर्थिक कुरामा निर्भर रहेको देखिन्छ । अर्थिक स्वार्थमा जोडिएको छ । नेता र व्यपारीको सम्वन्ध भनेको उपयोगिताको सिद्धान्तमा आधारित रहेकोे देखिन्छ । नेता र ब्यापारी विचको यो घाटी जोडाई सामान्य भन्दा अलि फरक र भिन्न भएकाले नै समाजमा यी दुइको सम्वन्धमा नागरिकले प्रश्न उठाउने गरेका छन् । नेता र व्यापारी उद्योगीले मोटो रकम लेनदेन गरेको समाचारले पुष्टी गर्छ कि नेता र व्यापारीको सम्वन्ध कति नजिकैको छ भनेर ।  
      हरेकको मनमा प्रश्न मडारिन्छ आखिर नेताको सम्वन्ध किन सामान्य मानिस संग हुदैन । कुनै सामान्य पेशामा आवद्ध व्यत्तिसंग किन नेताहरु हाइ हेल्लो भन्दा नजिकको सम्वन्ध बनाउन चाहदैनन् । किनकी सामान्य व्यक्तिले नेतालाई पैसाले पोस्न सक्ने स्थिती छैन । ठेलावाला संग, कृषक संग, सामान्य कर्मचारीसंग नेताको सम्वन्ध नै हुदैन भन्दा नि हुन्छ । त्यसैले नेताले आफ्नो राजनैतिक जिवन धान्न र गरिव तथा पिछडिएका जनताको आँखामा छारो हाल्न बाहेक धनिष्ट र गहिरो सम्वन्ध जो केही संग राख्दैनन् । यो घाम जत्तिकै छर्लङ छ । यी सवै क्रियाकलापलाई नजिकबाट नियाल्दा लाग्छ कि नेताले व्यापारी खेलाउछ या व्यपारीले नेता ? 
     नेताको चरित्र जे देखिन्छ त्यस्तो हुदैन । नेतालाई चुनाव लडनु छ । चुनाव जित्नु पनि छ । चुनाव जितेर सत्तामा पुग्नु पनि छ । सकेजती जनतालाई झुटको खेती गर्नु छ । तर उ संग यी सवै कार्यका लागि यथेष्ठ पैसा हुदैन । किनकी उ इमान इज्जत र प्रतिष्ठाले हैन पैसाको आड बलमा चुनाव लडेर जित्ने संस्कारको शिकार भएको छ । नेतासंग उर्जाशिल समय त छ तर खर्च गर्न पुग्ने रकमको अभाव छ । उसको अन्य प्रशस्त आम्दानी छैन र आम्दानी मुलक काम पनि गर्न चाहदैन । काम गरेर खान त गाह्रो छ जति मागेर खान सजिलो छ । सामान्य आम्दानीले राजनीति गर्न नपुग्ने अवस्था व्यापारीको शरणमा पर्नु पर्ने बाध्यता पनि छ । नेताले पैशाको लागि उद्योगी व्यपारीसंग हार गुहार गर्छ । अनुनय विनय गर्छ । चुनावका बेलामा र अन्य आवश्यकीय बेलामा नेताले व्यपारीलाई पैसाका लागि उपयोग गर्छ ।  व्यपारीले पनि नेतालाई पैसा दिन्छ । जसले उद्योगी व्यापारी गर्भ पनि गर्छन भने कतिपय इमान्दार उद्योगी व्यापारी नेताको यस्तो भिखमगा प्रबृत्तिको शिकार पनि भएकै छन् । 
     व्यपारीको चरित्र भनेको नेतालाई प्रयोग गरेर पैसा कमाउने मात्र हुन्छ । व्यापार गरिसके पछि पैसा कमाउने उदेश्य राख्नु अपराध चाँही हैन तर कसरी पैसा कमायो भन्ने चाँही प्रमुख प्रश्न हो । व्यपारीलाई व्यापार गर्नु छ । सिधा बाटो बाट कति नै पैसा कमाई गर्न सक्छ र व्यापारीले त्यसका लागि घुमाउरो बाटोबाट अगाडी बढ्नु सान्दर्भिक ठान्छ र त्यसका लागि नेतालाई चुनाव वा अन्य समयमा दिएको पैसाको साँवा व्याँज हिसाव गरेर असुल्छ । व्यापारीले जुनसुकै परिपाठले पनि व्यापार गर्ने कुरामा आफुलाई समर्पित र केन्द्रीत गरेको हुन्छ । त्यसका लागि जो संग जस्तो सुकै सम्झौता गर्नु परे पनि गर्छ । विशेषगरि भोका बाघ जस्ता नेतालाई भोकाएको बेला पैसा दिएको हुन्छ र आवश्यक समयमा त्यसलाई पँुजीको रुपमा रुपान्त्तरण गर्ने गरेको पनि देखिन्छ । 

    सत्तामा बसेर आसे पासे, नन्दी भृगीहरुलाई पोस्नु नेताका थप विशेषता हुन् । राज्यशत्तिको आडमा आफ्ना नाता गोता इष्ट मित्र भाई भारदार सवैलाई खुसी बनाउनु नेताको दैनिकी हो । गरिव जनतालाई गर्नु केही छैन । यसो सानो तिनो गरि हाले भने मिडिया बोलाएर हो हल्ला मात्र गर्ने हुन् । जनताले प्रश्न ठड्याउलान् भन्ने डरले मात्र गरिव, असहाय र अशक्तसंगको सम्वन्धलाई देखाएका हुन् । अन्यथा यहाँका नेता आफु र आफ्ना बाहेक कसैको भलाई र समृद्धिका लागि बुद्धिको प्रयोग गर्दैनन् । यहाँका नेता जनताप्रति इमान्दार देखिदैनन् । गरिवीले दुई पत्र छाला गएका गरिव जनताको गाँस, बास, कपास, सुरक्षा, शिक्षा स्वास्थ्य जस्ता आधारभूत कुराहरुका लागि इमान्दार भएर काम नै गर्दैनन् । भन्न के खोजिएको हो भने गरिव जनताको काम गर्छु भनेर खोल ओढने अनि व्यापारीसंग गएर चुचो जोड्ने परिपाटीको विकास भएको छ । 
     व्यापारीहरुको नेताको भन्दा विचित्रको व्यवहार हुन्छ । जसको सत्ता आयो उतै ढल्किने । व्यपारीहरु राजनैतिक आइडियोलोजी संग मतलव राख्दैनन् । जहाँबाट आफुलाई आर्थिक फाइदा हुन्छ त्यतै लुसुक्क लागिहाल्ने बानी हुन्छ । सत्ता र शक्तिलाई पैशाको आड र बलमा आफुतिर आर्कशित गर्ने र व्यापारको नाममा उपभोत्तालाई ठग्ने परिपाटी अहिले बढदो छ । व्यपारको नैतिकता र आदर्शलाई भूलेर कतिपय व्यापारीले गरिव जनता मात्र ठग्ने होइन कि राज्यलाई बुझाउनु पर्ने राजश्व पनि ठगेर खाने र त्यस वापद नेतालाई पनि केही अंश टक्रयाउने गरेको देखिन्छ । अनि तिनै राज्य पिसाचुहरु र देशद्रोहीहरु नै शानका साथ छाति फूलाएर समाजमा हिडने संस्कृतिको विकास भएको छ । 
     सम्वन्ध सवैको सवै संग हुने गर्दछ । तर यदि कसैको सम्वन्ध आवश्यकता भन्दा बढी देखियो भने त्यहा संशय पैदा हुने गर्दछ । यहाँ त बुझनै गाह्रो भो नेताले व्यपारीको चाकडी गरेको हो कि व्यपारीले नेताको । नेता नभए व्यपारीलाई श्वास फेर्न गाह्रो र व्यापारी नभए नेतालाई जीवन घान्न गाह्रो भएको अवस्था देखिन्छ । नेताहरु आर्थिक रुपमा पारदर्शी देखिदैनन् । नेताको आम्दानी देखिदैन तर महङा महङा गाडी चढेर हिडछन् । एस आरामको जीन्दगी विताउनछन् । दिनरात नभनी काममा घोटिने बर्गले प्रश्न गर्छ आखिर नेताको यस्तो आलिशान जिवन पद्धतीका लागि आम्दानीको स्रोेत के हो ? त्यसैले तेताहरु आर्थिक रुपमा पारदर्शी हुनु पर्छ । व्यपारी र उद्योगीहरुलाई काखी च्यापेर सोझा इमान्दार उपभोत्ता र राज्यलाई ठग्न तिर लाग्नु हुदैन । 
       
        सम्वन्धहरुमा पारदर्शीता चाहिन्छ । सार्वजनिक निकायमा बसेको व्यक्ति समाजमा नमुना हुने हुँदा समयसापेक्ष आचरण गर्नु पर्छ । नैतिकवान र गरिव नागरिकहरुप्रति जिम्मेवार र उत्तरदायी बन्नु पर्छ । राज्यको जिम्मेवार तहमा बसेको व्यक्तिले सम्वन्ध स्थापित गर्दा स्वार्थबाट प्रेरित हुनु हुदैन । आफ्नो भूढी भर्ने स्वार्थका लागि राज्यको शक्तिलाई दुरुपयोग पनि गर्नु हुदैन र कसैसंग निहित स्वार्थपूर्तिका लागि अस्वभाविक र अनावश्यक सम्वन्धलाई स्थापित गर्नु हुदैन । नेताले रचनात्मक र इमान्दार पूर्वक कुनै राम्रो पेशा व्यवसाय गरेर खर्चको व्यवस्थापन गर्नु पर्छ । व्यापारीले व्यपारिक मूल्य मान्यता र आचरण  नभूली व्यापार गर्नु पर्छ । अन्यथा राजनीतिका लागि व्यपारी गुहार्ने नेता र नेतालाई प्रलोभनमा पारी व्यपारको नाममा पैसा कमाउने व्यपारी राष्ट्र र समाजका लागि घातक हुन्छ ।                           

Comments

Popular posts from this blog

गायक पशुपति शर्माको ‘लुटन सके लुट’ भन्दा दमदार अर्को गीत बजारमा । रगत नै उम्लिने गीत । सवैको जानकारीका लागि सेयर गर्नुहोला ।

०७, फाल्गुण, २०७५ । गायक पशुपति शर्माको ‘लुटन सके लुट’ भन्दा दमदार अर्को गीत बजारमा आएको छ । देशमा स्वाभिमानी भै बाँच्न गाह्रो परिरहेको समयमा यो गीतले हरेक नेपालीलाई जीवन र देशप्रति कसरी स्वाभिमानको महसुस गर्ने भन्ने संदेश दिएको छ । 

चाकरीले चलेको जीवन: देशको बर्तमान अवस्था / एक पटक अवश्य पढनुहोस् ।

सुजन दाहाल नेपालमा चाकरीलाई प्रथाको रुपमा विकास गरियो । चाकरी प्रथा थिएन भने धेरै नेपालीहरु भोक भोकै मर्थे होलान् । चाकरी गर्ने मामलामा नेपालीहरु धेरै प्रसिद्ध छन् । विश्वमै चिनिएका छन् । यहाँ चाकरी नगरी कुनै उपलब्धी हासिल गर्न सकिदैन भन्ने मनोविज्ञान छ । यो पनि सत्य हो कि चाकरी गरेन भने धेरैको मुखमा माड लाग्दैन ।  त्यस्तै यहाँ चाकरी गर्ने मात्र हैन चाकरी गराउनेको पनि ठूलो संख्या छ । हिन्दु धर्ममा पनि भगवान शिवका नन्दी भृगी थिए जो शिवलाई सधै चाकरी मात्र गर्थे भने भगवान शिव चाकरी खाएर आनन्द लिन्थे भन्ने तर्क चाकरी लिप्त भएकाहरुको मुखबाट सुनिन्छ । यस्तो धार्मिक मूल्य मान्यताका साथ हुर्किएका नेपालीले चाकरी प्रथालाई मलजल गर्दै गए ।  सम्वर्दन र प्रवर्दन गर्दै गए । हुकाउदै र बढाउदै गए र त्यसैको नसामा आज झुमिरहे ।     चाकरीमा रमाउने र चाकरी नै जीवन हो भन्ने एउटा ठूलो जमात हाम्रो समाजमा रहेको छ । यहाँ धेरै व्यक्तिको जीवन पद्धती नै चाकरी गर्ने भएको छ । त्यस्ता चाकरीबाजहरुको हाली मुहाली छ । सवै समाज त्यस्तैले क्याम्चर गरिसके भन्दा पनि अतियुक्ति नहोला । चाकरी गर्नेहरु कुनै एक दिन पनि च

एउटी केटिले मलाई हेरिरहन्छे गीतको भिडियो यूटुव मार्फत् सार्वजनिक

                                                      २३, पौष, बिराटनगर । गायक प्रवलदिप विश्वासको स्वरले सजिएको एउटी केटिले मलाई हेरिरहन्छे  बोलको गीतको भिडियो यूटुव मार्फत् सार्वजनिक भएको छ ।   स्टार एडभर्ट प्रा.लि.को ब्यानरमा बनेको उक्त गीतको भिडियोमा संजय मेहता, कुसुम देउजा, सुजन दाहाल र अनिष दाहालकोे अभिनय रहेको छ । उक्त गीतलाई प्रतिक श्रेष्ठले निर्देशन गरेका छन् भने गितको छायांकन जय कामतले गरेका हुन् । Video Link: https://www.youtube.com/watch?v=XWQjQdJW--Q

प्रमोद खरेलको ‘स्वाभिमानी बनी हामी’ राष्ट्रिय गीतको छायांकन सम्पन्न ।

२४, षौष, २०७५, बिराटनगर । पुजा मारियाको एल्बम जिवन साथीको ‘स्वाभिमानी बनी हामी’ बोलको राष्ट्रिय गीतको छायांकन सम्पन्न भएको छ । गायक प्रमोद खरेलको स्वरले सु–सज्जित  गीतको भिडियोमा सुजन दाहाल, रिजन ढकाल, संजय मेहता, अनिस दाहाल, जय कामत र राधा नेपाल लगायतको मुख्य भुमिका रहेको छ ।

‘निर्मला’ को घटनामा बन्ने भो एक घण्टाको चलचित्र ।

माघ, ०६ ।  चलचित्र ‘निर्मला’ को लागि विराटनगर र पथरी शनिश्चरेमा अडिसन मार्फत् वीस कलाकार छनौट गरिएको छ । अडिसनमा सयौको संख्यामा सहभागिता रहेको थियो । निर्मला चलचित्र एक शसक्त कथा बस्तुमा आधारित भएकाले अडिसन मार्फत् शसक्त कलाकारको खोजी गर्नु परेको कला निर्देशक संजय मेहताले बताए ।  देशमा विद्यमान यौन हिंसा र बलात्कारको बिषय लाई लिएर बन्न लागेको उक्त चलचित्र एक घण्टा समयवधिकोे हुने निर्माण पक्षले जानकारी दिएको छ । यस चलचित्रमा नारी भावना, सम्बेदना र त्यसबाट उत्पन्न आवेग र परिणामलाई कलात्मक र रोचक ढंगले उठाइएको कथाका लेखक सुजन दाहालले जानकारी दिए ।   सुशान्त रिजालको प्रस्तती रहेको उक्त चलचित्रका मुख्य कार्यकारी निर्मातामा वीरेन्द्र कुमार शाह रहेका छन् । कलाकारहरुको लागि आवश्यक तालिम र वर्कशप संचालन गर्ने र आगामी माघ २२ गते बाट सुटिंगमा जाने चलचित्रका निर्देशक सन्तोष कुमार बाँस्तोला “आशिक“ ले जानकारी दिए ।  

सयपत्रीको माला, नेता र कार्यकर्ता

सुजन दाहाल राजनैतिक दलका कार्यकर्ता नेता आउदै छन् भन्ने सुने भने ज्यान नै फालेर हातमा सयपत्री फुलको माला बोकेर एयरपोर्ट दर्गुछन् । नेताको जय जयकार गर्छन । कयौ कार्यकर्ताहरु नेताको चाकरी र भजन गाउनमा रमाउने गर्छन् । नेपालमा यस्ता कार्यकर्ता उत्पादन भएका छन् जो सधै नेताको हनुमान चालिसा मात्र गाई रहन्छन् । नेता पनि कस्ता छन् भने प्लेनबाट उत्रिदा उत्रिदै माला लाउन टाउको निहुयाउदै आउछन् । आफ्ना हनुमानहरुले सयपत्री फुलको माला ल्याएर लाइ दिएन भने रिसाउने गर्छन । एयरपोर्टमा नेता सयपत्री फुलको मालाले पुरिएका हुन्छन् । हनुमानहरु नेतालाई मालाले पुरेर ठूलै काम गरेको अनुभूति गर्छन । प्रजातन्त्रिक व्यवस्था आइ सक्दा पनि पञ्चायतकालिन मानसिकता, शैली र व्यवहार परिवर्तन हुन सकेको छैन । सवै भन्दा पहिला चर्चा गरौ नेताको । नेता त्यस्तो हुनु पर्र्छ जसलाई प्रेमले सम्मान साथ माला लगाउन पाइयोस । नेतालाई घाटी भरी माला लगाउदा गर्भले छाती फुलोस । तर दुर्भाग्य नेताहरु काममा केही लछारपाटो लाउदैनन । जनताको पिरमार्का बुझ्दैनन् । नेताले जनातालाई भजन गाउन मात्र सिकाएका छन् । आफुलाई फुलको माला पहि–याएर जय जयका

म विजी छु..........

                   सुजन दाहाल                                                                                                         श्रीमतीले श्रीमानलाई मायालु स्वरमा फोन गर्छिन कता होइसिन्छ रु श्रीमान् भने कुनै केटी संग डेटिङमा हुन्छ तर भन्छ म अफिस तिर छु अहिले विजी छु ल...........। एक व्यक्ति साथीलाई फोन गर्छ ...हेल्लो........ के गर्दै हो रु साथीचाहिले फोन उठाउछ तर ..हेल्लो........ म अहिले अलि विजी छु पछि कुरा गरौला नि । ए सुन न....पहिलो व्यक्तिले भन्दा भन्दै दोस्रो व्यक्तिले... फोन काटिदिन्छ....... । यी त केही उदाहरणका लागि प्रतिनिधी पात्र मात्र हुन् । .श्रीमान् र श्रीमतिका वीचका बोलिने झुट, प्रेमी र प्रेमिका वीचमा बोलिने झुट, साथी भाई तथा घर परिवारमा बोलिने झुट, कतिसम्म भने मान्छे एक ठाउमा छ म अर्कै ठाउमा छु भन्छ, एउटा काम गर्दै हुन्छ अर्कै काम गर्दैछु भन्छ , मजाले गफाडीको उपाधी पाउने गरी गफ चुटेर बसीरहेको हुन्छ म अहिले मिटिङमा विजी छु भन्छ, तास खेलेर बसीरहेको हुन्छ म ड्इटीमा छु भन्छ । अहिलेको मोवाइल संस्कृती यस ढंगको छ । पाइलै पिच्छे ढाट्ने र झुट बोल्ने । यसरी ईष्ट, मित्र

जव सूर्य अस्त तब नेपाल मस्त

सुजन दाहाल     जव सूर्य अस्त तब नेपाल मस्त भन्ने भनाइ जाड खानेलाई हेरेर बनाइएको होला । नेपालीलाई जाड खान बहाना मात्र चाहिन्छ । सानो तिनो घटनामा पनि रक्सी साथी बन्ने गर्छ । चाहे खुसी हुँदा होस वा दःुखी हुँदा होस रक्सी खाइ हाल्छन् । कसैले केही कमायो या गुमायो भने रक्सी खाई हाल्छन् । पिउनु छ जिन्दगीमा कुनै न कुनै बहाना चाहियो भन्छन् अनि दन्काइ हाल्छन् ।  रक्सीले परिवार विगार्छ । रक्सी श्रीमान् श्रीमति विचको भिलेन हो । यसरी रक्सी खाने पुरुषका श्रीमती र छोराछोरी पिडित छन् । श्रीमतीलाई ठगेर, ढाटेर र झुक्याएर रक्सी खान्छन्् । रक्सी खाने श्रीमान्को बानीले श्रीमतीले छाडेर जाने गरेको पनि देखिन्छ । बाउले रक्सी खायो भने छोराछोरीको पढाइ विग्रन्छ र छोरा छोरीले कुबाटो समात्छन् । छोरा छोरीले रक्सी खायो भने बाउ आमाको बैचैनी हुन्छ ।  ज्वाँइले रक्सी खायो भने छोरीको बिजोक हुन्छ । कतिपय पुरुषहरु रक्सी खाएर भूइमा खुट्टा नटेकिने गरी घरमा आयो अनि श्रीमति संग झगडा ग–यो । श्रीमति र छोराछोरी कुट्यो । भोलीपल्ट विहान उठेर पश्चाताप गरो अनि बेलुकी फेरी त्यही धन्दा ग–यो । महिलाको बाध्यता छ कि जस्ता श्रीम

शक्तिशाली बलात्कारी ।

सुजन दाहाल, हिंस्रक र सवेदनहिन पुरुषको आवेग र उत्तेजनाको कारण कयौ बालिका र महिला बलत्कारीको शिकार भै रहेका छन् । हामी कस्तो समाजको परिकल्पना गरिरहेका छौ ? के हामीले बनाउन खोजेको समृद्ध समाज यस्तै हो ? यस्ता ब्वासाहरुको बढ्दो अत्मविश्वासले गर्दा आदर्श र सम्भ समाज बन्न अवरोध खडा भै रहेको छ । बलत्कार त अहिले नेपाली समाजको सामाजिक र सांस्कृतिक व्यवहार जस्तो भयो । बलात्कार पुरुष प्रधान मानसिकताको उपच हो । कोपिला जस्ता बालिका हरेक दिन बलत्कृत भै मर्नु पर्ने कस्तो विडम्वना । हरेक दिन रेडियो तथा पत्रपत्रिकामा बलत्कारका खवर सुन्ने बानी परिसक्यौ । कयौ निर्मलाहरु यहाँ हरेक दिन बलत्कृत भै रहेका छन् । पिडामा छन् । दुःखमा छन् । वेदनामा छन् । चित्कार गर्दै आफ्नो सासको आहुती दिइरहेका छन् । प्रकृतिको सुन्दर सृष्टी हो नारी । के नारी भएर संसारमा जन्म लिए पछि यसरी नै मर्नु पर्ने हो जसरी निर्मला मरिन । पक्कै होइन । स्वाभिमानका साथ बाँच्न पाउनु सवैको अधिकार हो ।   संसारभर खुल्ला समाजमा पनि बलात्कार त हुन्छन तर यति निस्कृष्ट ढंगबाट हुदैनन । निर्मला पन्तको घटनाले बलात्कारी साच्चै तगडा र शक्तिशाली हु

नमस्कार हजुर......

सुजन दाहाल करिव सत्तरी बर्षका एक पढालेखा वृद्ध व्यक्तिले आफूलाई भेट्दा नमस्कार नगरेको भनेर छिमेकीकोमा गएर उसका बुबा आमालाई असन्तुष्टि पोखे । तपाँइको छोरोले मलाई नमस्कार गरेन । नमस्कार गर्न सिकाएको छैन ? म यत्रो विद्धान सवैले गाँउभरी भेट्ने वित्तिकै नमस्कार गर्छन । यो तरिका ठिक भएन अलि संस्कार सिकाउन पर्छ नि भन्दै बाउ आमालाई समेत गाली गरे । त्यस्तै कतिपय कार्यालयहरुमा हाकिमलाई नमस्कार नगर्दा कारवाही गर्ने, सरुवा गर्ने र जागिर समेत च्याट पारिदिएका कयौ उदाहरणहरु छन् । यसबाट के बुझिन्छ भने मानिस नमस्कारको भोको हुन्छ, नमस्कारको अतृप्त प्यासमा हुन्छ । मनोबैज्ञानिक रुपमा नमस्कार मार्फत आत्मसम्मानको भिग माग्छ । वरपर कतिपय त्यस्ता मान्छेहरु हुन्छन कि मलाई नमस्कार गर्छ कि गदैन भनेर यसो धारे परेर हेर्दै नमस्कार फर्काउन हात उचाल्न तम्मतयार भएर बसेका हुन्छन् । नमस्कार गरो भने त्यो जत्तिको भला्दमी र असल त गाँउमा अरु कोही छैन भनेर महिमा गाउँछन् । नमस्कार गरेन भने त्यो काम नलाग्ने, राम्रो छैन आदी आदी भन्छन् । नमस्कारले मान्छेको सम्पूर्ण कुरा र व्यवहारको मूल्याड्ढन गर्छन् ।   मानिसका नमस्